De Afrondingen

15 augustus 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De laatste weken op Curacao zijn ingegaan. Het is heel erg dubbel want het leven hier is zo ongelooflijk anders dan in Nederland. Eigenlijk willen wij dit helemaal niet kwijt, maar verlangen naar onze dochter, schoonzzon, ouders en vrienden is er ook heel sterk. En natuurlijk weet ik dat wanneer wij straks weer in Nederland zijn alles weer een soort van "Back to Normal"zal worden, maar hebben wij daar nu zin in? Gister avond hebben wij marion afgezet bij een vriend van haar voor een BBQ. Daarna reden wij door naar "Mosa", een sjieke tent met Share Dinning.                                                               Die stond hoog op het afvink lijstje.  Eenmaal daar aangekomen zat de het restaurant stampvol, helaas geen Raymond op de lijks. :( een teleurstelling op dat moment. Wij konden wel een tafeltje krijgen tegen de buitenmuur aan op de parkeer plaats! Heel aardig meegedacht maar deze sla ik even af! Aan de overkant zat een nieuw restauarant, een prachtige tuin vol met palmen en lichtjes, mooie witte tafelkleden en wijnrode aankleding van servetten en kleuren. Wat hebben wij heerlijk gegeten en wat een lieve bediening, ik zeg wel vaker alles gebeurt met een reden, maar deze keer zeker.                    De knalharde muziek van de overkant kwam zo ver dat dit nieuwe restauarant geen muziek hoefde te draaien. Een prei soepje vooraf, als hoofdgerecht uiteraard mijn favoriete Tonijnsteak en als afsluiting appel crumble, die viel tegen maar ja daar ben ik ook behoorlijk in verpest. Er zat nog een restaurant naast waar ineens vuurwerk afgestoken werd, ik schrok mij kapot maar toch mooi even mee genomen, het was een prachtig gezicht en dat voor iemand die jarig was.  Een vuur fontijn op je dessert voldoet tegenwoordig niet meer  hahah..

20210814_200120                                                                                                                                                                                                                                                                                    Met Marion op vrijdag avond nog wat coctails gedronken..20210813_17134120210813_15582720210813_155801Na thuiskomst heb ik nog even een avond duik genomen in het zwembad, want het is momenteel echt niet normaal warm. Binnen rond de 30C en buiten in de schaduw 36C in de zon wil ik het niet weten die ontwijken wij echt stellig. Als ik terug ben ben ik ook gewoon nog steeds "Öff White", ik heb nauwelijk pigment. Raymond komt niet in de felle zon maar heeft gewoon standaard een mooie bruine kleur dat is nu eenmaal zo.  Als ik denk aan de periode dat je jong bent en altijd voor je gevoel maar gekleurd thuis moest komen, vreselijk en de huidkanker cijfers schieten omhoog. Hier zie je ook veel domme mensen in de volle zon liggen terwij de evenaar zo dichtbij is dat de zon echt bijna recht op je hoofd staat. Ik ben trots dat ik in twee jaar tijd maar èèn keer echt een verbrand gezicht heb gehad, tijdens het suppen op het Spaanse water, ik had mijn gezicht niet goed had ingesmeerd. Maar goed even een mooie foto van ons huis in de nacht.IMG_20210815_003353_77620210814_212834

Aankomende week word de laatste werk week, Raymond hoeft nog maar twee dagen en dan afsluiten. Even bedenken wat wij zullen trakteren, gebak is iedereen wel zat. Dat klinkt weer niet aardig maar het is warm, heel warm, op èèn of andere manier heb je gewoon veel minder zin in gebak en zoetigheden. Dus het zullen loempia's worden van Dushi loempia. ik zal er meteen genoeg bestellen voor  mijn werk dan is dat ook maar geregeld. De 24e heb ik nog een voorlichtingsdag met mijn collega op de Kazerne "Suffisant" aan de jongens van de Curacao Militie. Een mooie afsluiting van mijn periode bij de Tandheelkundige dienst. Raymond had een knaller van een drugsvangst als afsluiting. Hij mocht de administratieve handelingen verichten van de ongedocumenteerde drugs smokkelaars. Tot diep in de nacht zijn ze bezig geweest en hij was helemaal happy want dit is een uitzondering. De bootjes weten vaak onder de radar te blijven en uit het zicht, ze gebuiken daar speciale doeken voor en allemaal andere trucks. De minister en de commandant kwamen uiteraard kijken bij deze drugsvangst van meer dan 1300 kilo. Het blijft altijd een beetje dweilen met de kraan open, maar deze drugs bereiken niemand meer en dat is mooi.

20210813_141553Screenshot_20210815-113608_Chrome                               20210812_11400020210812_114023Deze week heb ik nog lekker met de buurvrouw koffie gedronken in haar mega Mansion, een super lieve dame wij kunnen het goed vinden en kletsen over nvan alles. Hier het uitzicht vanaf haar Porche.

Inmiddels is het zondag, Ciaran moet nog steeds zijn auto zien te verkopen dus dat wordt wel een beetje spannend. Bij ons is er veel verkocht. Ik twijffelde over de wasmachine maar ook die heb ik verkocht. Er zijn toch aardig wat stroom uitvallen geweest en dat doet geen goed voor je apparatuur. Lekker een frisse start in NL. De bank, de eethoek, een bank uit het appartement en de wasmachine zijn verkocht. Ook nog wat kleding wat wij niet meer dragen of niet meer past hebben wij weg gedaan. De rest wat nog draagbaar is en netjes maar ik niet meer meenmeem geven wij weg. Dan een koffer voor NL met warme kleding en wat dichte schoenen die staat klaar, en een koffer met kleding die wij hier nog aan moeten maar waarschijnlijk in NL niet meer, tenzij het nog een beetje knap weer is in September. Dus wat een uitzoekerij, de contaier me spullen zal begin Oktober komen, dus wij hebben ons tijdenlijk onderkomen moeten verlengen. Nu stond er op de bevestiging dat ze ons huisje maar meteen helemaal hebben verplaatst naar Het Loo!!!!

Ja lekker dan dat is bij Zwolle in de buurt, super handig met klussen, bezoekjes enz. Dus nu meteen maandag erachteraan en hopen dat ze het recht kunnen zetten en ons huisje op Landal Julianadorp nog vrij is. Voor nu lig ik nog op bed in de airco, straks marion naar haar werk brengen want wij hebben maar èèn huurauto op dit moment. Misschien gaan wij anmiddag nog even ergens een drankje doen en de rest van de NL koffer inpakken. Ook hebben wij alvast wat dozen gekregen zodat wij administratie vast kunnen inpakken.

Voor nu maar weer een zonnige groet met een lach en een traan ga ik de dagen door.

20210811_132408

Liefs Annemieke

1. Bianca Menkveld:
    15 augustus 2021
    😘😘💪
  2. Wim Verweij:
    15 augustus 2021
    veel succes met het afronden en afscheid nemen van je kennissen, wij zien uit naar jullie thuiskomst, paps en mams