Everglades en meer..

4 augustus 2021 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Wat vliegt de tijd, maar tevens is het ook wel genoeg zo. Door alle Covid regels en veranderingen, aanpassingen in de smartie gekleurde landen kaarten...is het morgen dus tijd voor een Anti gen test. Bij vertrek naar Miami moesten wij dot ook doen, maar bij de terug reis was het niet nodig, nu inmiddels dus weer wel! Maar goed alle Nederlanders mogen helemaal niet naar Amerika afreizen dus wat een bof hebben wij met deze knaller.

Wij hebben inmiddels aardig wat gezien en gerelaxed. Op mijn lijstje stonden nog wat winkels en De Everglades. Gewoon even heerlijk met die grote propellerboot over dat moeras scheuren.

20210803_10341520210803_11441120210803_11213020210803_111513

Uiteraard zo milleu vriendelijk mogelijk door de gebaande paden. Inmiddels zijn wij echt wel tegen dierenleed. De kleine krokodil die in een soort kistje zat en er voor de foto even uit gehaald werd, daarmee wilden wij dus ook zeker niet op de foto.

20210803_10302420210803_103052

Op de terug weg wilde wij ergens koffie drinken, het reservaat had ook een restaurant maar gatverdamme..als je naar binnen ging in het behoorlijk verouderde gebouw stuite je onmiddelijk op servetten op de grond, volle niet afgeruimde tafels, niemand te zien en de toillet lucht kwam je tegemoet. Wel een goede Covid test, de neuzen werkten nog prima! Dan maar 25 min. rijden naar een bakkerij..wij kwamen aan bij een uiterst vriendelijke man, hij kwam uit Syrie. Het eten dus ook, tsja wat zullen wij eens nemen. Iets met arepa en kip, nog wat proeven hier en daar, want op stap met twee chefs brengt altijd een proeverij met zich mee.

20210803_175627

IMG_20210805_213721_362

Het duurde goed lang en het was nu niet echt onze smaak, maar ja wij konden er weer even tegen. Uiteraard nog even door de "Marshall" gelopen en wat snuisterijen gekocht. Raymond scoorde uiteraard een Tommy Hilfiger shirt voor tien dollar. Met de meest "zo niet nodige spullen", zijn wij op huis aangegaan. De wegens zijn inmens en op een of anderen manier ben ik toch altijd de lu...met kaart lezen via google maps. Net te laat naar links, jawel ik heb het gevreten..maar ach wij kwamen thuis. De avond heerlijk afgesloten bij "Kyu".

20210803_18314820210803_175905

Gewoon tegenover ons complex. Heerlijk dat alle top tentjes zo dichtbij zijn. Jammer voor de afloop want waardoor geen idee maar de avond goed last gehad en de wc was mijn beste vriend. Morgen dus een laatste dag genieten van "The big city".

20210803_175526

Ik mis Larissa en Maarten ontzettend dus deze laatste maand mag wel snel voorbij vliegen.

20210803_174814

1. Mam en pap vd Weerd:
    4 augustus 2021
    Was weer gezellig je verhaal te lezen. Nog even "volhouden" en jullie zijn weer thuis.
    Liefs van ons.
  2. Annelies:
    4 augustus 2021
    Je houdt het toch nog wel even vol op vakantie?
  3. Jpcalfhotmail.Com Calf:
    4 augustus 2021
    Leuk je verhalen weer te lezen. Wij hebben jaren geleden deze reis gemaakt. Evercleads hebben wij toen ook gedaan.. Jacco was toen nog mee. Geniet van de laatste dagen. Lieve gr. Tante Ans