Verslagje

20 september 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Het is 20 September, Raymond is volgende week jarig het is zijn tweede verjaardag op het eiland. Mijn verjaardag was in Maart en viel midden in de Lock down. Dus ik denk dat wij de 28e maar 2 verjaardagen moeten gaan vieren. Marion heeft ondertussen haar contract en werkt vol tevredenheid bij 0.20. Eind deze maand mag ze de Patisserie afdeling overnemen dus werk aan de winkel voor haar.

20200828_184442

Ik hoop dat ze nog mee terug gaat naar NL..maar goed dat zien wij dan wel weer.September is echt een bloedhete maand, de thermometer heeft de 48 graden aangetikt op een werkdag gelukkig dus wij zaten in de airco. Dat was niet grappig, zelfs het eten in de koelkast bleef niet goed en daarom haal ik niet te veel meer in een keer.

20200916_165205

Vorige week hebben wij heerlijk bij de watersport vereniging sup planken gehuurd en met een klein groepje over het Spaanse water gepaddeld. Er is voor de rest gelukkig niet heel veel spannends gebeurd hier op het eiland. Het blijft een rare tijd met alle Corona voor en tegen maatregelstanders... Ik probeer niet te veel sociaal media te lezen maar ik wil weer wel op de hoogte blijven. Wij zitten op een eiland en moeten uitkijken met het enige ziekenhuis die wij hebben. De reguliere zorg moet wel door kunnen blijven gaan.

De avond klok is weer van kracht, het enige waar wij dan rekening mee moeten houden is dat wij voor 23 uur thuis zijn. Dus eerder weg van een afspraak of een etentje. Marion is er op zich wel blij mee omdat ze nu in ieder geval elke avond op tijd thuis is van haar werk.

IMG_20200920_095459_903

Op mijn werk gaat alles goed, ik heb samen met mijn collega les gegeven in 3 sessies aan de jongens van de Antilliaanse Militie.  Zo zijn ze op de hoogte van hun eigen zorg voor hun mondgezondheid. Erg leuk met filmpjes en voorbeelden zodat ze niet in slaap vallen tijdens de uitleg. Dit is eens per jaar op Marine basis Suffisant . Misschien was dit voor mij ook de laatste keer maar dat is nog allemaal onzeker.

20200917_100919

Met leren gaat het even iets minder, de zin is een beetje weg. Maar goed nog even doorpakken en dan op naar de verplichte studie opdrachten. We moeten day echt inplannen omdat je er anders niet aan toe komt. Op de dagen dat wij vrij zijn en niet weg gaan heb je niet altijd de puf om in de boeken te duiken. Ik vraag mij ook af of dit nu de laatste omscholing of studie is die ik ga doen. Ik ben toch een soort stuiterbal, er is ook zoveel werk dat mij trekt en waarin ik mijzelf wel zie werken. Nu heb ik daar mooi nog een jaar de tijd voor om over te denken.

Raymond zou voor opleiding in Oktober / November naar NL komen maar helaas gaat dat niet door, net nadat hij alle aanvragen gedaan heeft voor verblijf en vervoer kregen wij de mail dat ze geenplek meer hebben voor hem, de plek is voor een ander! Balen want het had leuk geweest voor hem om Larissa en zijn ouders weer eens te zien. Maar goed het is niet anders. Nu wordt het wel weer een lange periode om iedereen te zien tenzij ze hierheen komen. Volgende week komen er kennissen uit Julianadorp en in Oktober komt Marion haar vriendinnetje uit Den Helder. Super leuk natuurlijk en ik gun het ze zo om samen leuke dingen te doen op het eiland.

Afgelopen maandag heeft marion mij meegenomen naar het Marriott Hotel, ik heb nog nooit zo'n mooi hotel gezien echt prachtig. Ze hebben ook daar super aanbiedingen voor een dag pas met lunch en drinken dus misschien dat ik daar Raymond mee ga verassen voor zijn verjaardag.

IMG-20200919-WA0012

Liefs en stay safe,

Annemieke

1. Bianca Menkveld:
    20 september 2020
    Wat heerlijk toch om elke x jullie verhaal te lezen. Veel liefs
  2. Annemieke xx:
    22 september 2020
    ahhh lief bianca wat worden jou jongens groot , ik hou jou ook bij hoor lang leven face book x
  3. Mam en pap vd Weerd:
    21 september 2020
    Wat gezellig om de dag te beginnen met het lezen van je verhaal. xx
  4. Annemieke xx:
    Gelukkig mam x
  5. Annelies:
    21 september 2020
    Ik ben blij dat alles goed gaat.
  6. Annemieke xx:
    Dank je Annelies x
  7. Wim Verweij:
    22 september 2020
    Wat leuk om dit allemaal weer te lezen, fijn voor Marion , veel liefs van ons