Bonaire

27 november 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Afgelopen vrijdag zijn wij met Windair naar Bonaire gevlogen. Het is slechts 25 minuten inclusief landen en dalen. Hoe bijzonder dat je dit gewoon even kan doen voor twee dagen. Ik ben  zelf  nogal angstig voor vliegen laat staan in een 20 persoons vliegend busje🙈 Achteraf viel het best mee. Op het vliegveld werden wij opgehaald door de eigenaar van "Balot's Place". Wij hadden 3 nachten geboekt in een Guesthouse, jammer dat ik vergeten was om te kijken of  het met of zonder ontbijt was. Dan zit je op je terrasje en je ruikt de gebakken eieren, hahaha en ja dan zal je toch echt naar het centrum moeten om de maagjes te vullen.

Eigenlijk zouden mijn ouders nog bij ons op vakantie zijn en op Toby en Romy passen. Nu moesten wij "iemand" zoeken, gelukkig is er een co assistente die bij ons mee loopt en heeft zich het weekend ontfermt over de hondjes... Dus met een gerust hart hebben wij ze achter gelaten.

Oké een ontbijtje, moet  toch niet zo moeilijk zijn? Dus wel...na 11 uur geen ontbijt meer, dan maar een bakkie en een cappuccino. Sinterklaas kwam met de pieten aan op de haven van Bonaire wat een feest, toeters ballonnen en een band. Vooral veel mensen,  heel veel mensen wat inhield dat wij na 45 min. wel onze koffie kregen maar niet de zo nodige ommelet..helaas vergeten..Grr.

IMG-20191124-WA0002

Oké laat maar zitten koffie water en paracetamol helemaal prima. Op de gehuurde scooter reden wij heerlijk langs de zout pannen, de flamingo's en een super heerlijke strand tent waar wij zalig hebben gegeten.

IMG-20191123-WA001920191123_140705

Even verderop was het Donkey Sanctuary. De ezel opvang geeft 750 ezels eten en drinken en her en der een schaduw plek. Maar jemig  wat een Knokke weg, de scooter trilde nog net niet  uit elkaar en onze nieren zaten inmiddels niet meer op hun plek, tijd om om te keren en lekker het normale wegdek op te zoeken.

IMG_20191125_142642_031IMG-20191123-WA0012IMG-20191123-WA0011

Hierna nog even een maaltijd salade en wat drinken gehaald en uiteraard yoghurt voor de volgende ochtend.

De avond hebben wij niet veel gedaan, even een drankje in Kralendijk, we waren doodmoe van de hele dag scooteren in de felle zon.

20191123_22241120191123_20302120191123_210716

Zondag zijn wij met de auto naar het natuurpark gegaan. We konden de lange of de korte route kiezen, natuurlijk wil je zo veel mogelijk zien dus kozen wij de lange route..humfff achteraf gezien niet echt een goede beslissing. Met onze grote 4x4 truck hadden wij nog soms moeite de paden en dalen door te komen.

20191124_122816

De geiten en overstekende ezels te ontwijken. Maar wel genoten wij van de kustlijn en de grove natuur. Eigenlijk wilde wij daar snorkelen want er waren 3 mooie plekken. Ik vond het geen goed idee het water sloeg enorm hoog en ook waren wij onze water schoenen vergeten.

IMG_20191125_142642_077IMG_20191125_142642_03820191124_11185720191124_111643

Dus op weg naar de uitgang, nog 8km..hobbel de bobbel lang leven de BH. En hoera voor mijn redelijk nieuwe tussenwervelschijven, nog nooit zulke wegen gereden maar ik was er goed klaar mee.

20191124_13001420191124_125743

Eenmaal het park uit zijn wij naar het strand gereden waar er een heerlijke sfeer hing, ontspanning en eindelijk toch even snorkelen op Bonaire. Natuurlijk haal ik mijn knie open en voelde het zoute water als zout in de wond. Dus Raymond is lekker verder gegaan met filmpjes maken terwijl ik heerlijk op een bedje nog steeds niet  het besef had dat wij op Bonaire waren. Het lijkt wel een beetje op Curaçao maar de sfeer is rustiger. Minder inwoners minder drukte op de weg. Na een halve kip van de BBQ zijn wij heerlijk terug gegaan naar Balot's place. Maandag 6.30 moesten wij weer richting vliegveld. De commandant van de DTD (defensie tandheelkundige dienst) wilde met ons lunchen en is vanuit NL met zijn opvolger bij ons op bezoek. Geheel onverwacht kreeg ik een Oorkonde bewust belonen. Een geweldige waardering omdat ik slechts drie jaar voor defensie werk. Maar goed ik buffel al sinds mijn 19e af en aan in de tandheelkunde dus hoe mooi is dit.

20191125_141504

Een goed begin van een nieuwe week. Vanmorgen heerlijk met Raymond een spinning les gevolgd en zometeen weer wat dozen naar ons nieuwe  huis brengen. Zaterdag gaat de boel over, dan komt er weer rust in huis hoop ik.

1. Annelies:
    27 november 2019