Carnaval/Vollebeerput/corona/ziekehond@bijna vakantie

4 maart 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Zo even een update over onze belevenissen hier op Dushi Curaçao. Eigenlijk gaat het leven net als in NL gewoon z'n gangetje. Vanuit Nederland kregen wij het bericht dat onze woning van boven naar beneden lekkage heeft. Niet iets wat je verwacht met een  nieuwbouw woning. Tevens erg lastig om op afstand afspraken te maken. Het tijdverschil met bellen en terug bellen liep niet gemakkelijk. Er was sluiting in de vaatwasser en de quooker kraan. Maar goed er wordt aan gewerkt!

Carnaval was spectaculair en zit nog in mijn hoofd. Ik ben nog steeds bezig om de filmpjes leuk achter elkaar te zetten. Tevens ben ik met een foto boek bezig van onze aankomst tot en met carnaval. Dat zijn toch veel foto's waar je een selectie uit moet halen.

IMG_20200223_185838_78320200223_153056IMG_20200223_185838_814IMG_20200225_222330_512

Ondertussen hadden wij of hebben wij nog steeds een heel ziek hondje. Romy heeft nu een week diaree. Ze eet nu wel weer en ze drinkt zelf, de dierenarts heeft een behoorlijke hoeveelheid medicatie gegeven. Nu hopen dat ze opknapt. Aankomende maandag vertrekken  wij naar Costa Rica. Daar hebben wij enorm veel zin in! Maar tevens nu een dubbel gevoel als Romy zo niet zichzelf is. En anders morgen maar weer even langs de dierenarts.

20200302_10204520200302_084501

Onze beerput is geleegd, gatverdamme wat een smerig idee en vooral de verstoppingen uit de leidingen halen is goor. Maar goed alles loopt weer door. Gelukkig hoeft dat maar 1x per jaar ofzo. Wel weer ochtend vullend zoiets. Nu zijn de tuinmannen aan het werk en is alles weer geregeld voor wij weggaan. Marion heeft genoeg contacten voor als er iets aan de hand is. We hopen op een onbezorgde mooie vakantie. Gelukkig geen negatief reisadvies naar Costa Rica. Wel heb ik de app gedownload van het ministerie zodat wij alle belangrijke nummers hebben.

Het Corona virus is inmiddels overal wel aanwezig. Op ons eiland nog niet voor zo ver bekend. Wij krijgen hier elke dag een update over. Gelukkig zijn wij niet de kwetsbare groep.  Er sterven er nog elke dag  meer mensen aan de "gewone" griep dus maken wij er ons maar niet te druk om.

Lieve mensen wij zullen de vakantie foto's deels tonen om jullie mee te laten genieten van de prachtige natuur in Costa Rica.

Groetjes Annemieke

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mam en pap vd Weerd:
    4 maart 2020
    Wat is het toch iedere keer weer fijn om de verhalen te lezen en de prachtige foto's te bekijken!!! Altijd genieten!!
  2. Annelies:
    5 maart 2020
    Jullie hebben mazzel dat je de beerput niet zelf hoeft te onderhouden. Ik zie mijn vader nog onze put staan, met lieslaarzen aan toen er een verstopping was. :)

Heel veel plezier in Costa Rica. Bart is er geweest, fantastisch prachtig vond hij het.