Herfst

7 oktober 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

In Nederland heeft de herfst alweer zijn intrede gedaan. Foto's met jassen, appjes over de regen, Marion die vraagt hoe de vloerverwarming hoger kan. Het is voor ons echt helemaal niet voor te stellen! De hitte van de afgelopen maand was extreem , code geel voor Curaçao. Een beetje lachwekkend maar eigenlijk ook zorgelijk, de natuur is van slag over de hele wereld dus ook hier. Orkanen die nauwelijks aanwezig zijn, wat natuurlijk fijn is maar niet gewoon! De wind die er niet was en de drukkende warmte die ervoor  zorgde dat je letterlijk leegliep bij het aankleden of het heen en weer lopen in je huis. Alles behalve fijn, patiënten die maar al te graag in de behandel stoel lagen..want daar was airco. Vandaag is eigenlijk de eerste echte lekkere dag, een windje en wat bewolking maken ons allemaal iets mobieler. Nu snap ik wel waar de "luie" Antilliaan vandaan komt..die weet niet beter dan rustig aan te doen omdat je anders de dag niet  doorkomt. Ik wil nog steeds niet  aan een werkster wat inhoudt dat ik deze week na 4 dagen werken zelf behoorlijk achterstallig aan de gang moest. Man man wat een stof, en dan echte stof he! Het soort van, er lopen geen kamelen door mijn huis maar hun pootafdrukken staan er wel🤣🌴

Dan komt de Nederlandse vrouw in mij naar boven die druk in de weer is met dweilen, de wc's 2 badkamers en de keukenfrontjes even lappen...Wat loopt er in mn oog? Zweet met stralen!! Niet te doen dit achter elkaar...Raymond was buiten in de weer, we zijn gestopt hebben onze zwemkleding aangedaan en met gierende banden naar het strand. "Pirate bay" wat een leuk strandje vinden wij dat. Op zaterdag ochtend wordt daar zwemles gegeven wat de nodige reuring geeft, en die kinderen jeetje wat zijn ze leuk.

IMG_20191005_160549_388

Precies wat wij nodig hadden na een stress volle zware week waarin wij het bericht ontvingen dat Marion en Beau een punt  achter hun relatie zetten. Dus de mee denk radar werkte op volle toeren en de nachtelijke appjes en telefoontjes zorgden voor het slaaptekort in NL en Curaçao. Wat zijn wij dankbaar  dat ze wel samen besluiten om als vrienden uit elkaar te gaan.

Afgelopen vrijdag is Raymond naar Aruba mee gevlogen met een Heli. Een ontzettend mooie ervaring.

IMG-20191004-WA0001IMG-20191004-WA0007

Ik ben om 16.30 naar Chill gegaan om lekker te kletsen met andere collega's of Nederlanders die zich daar verzamelen om zich te verschansen aan de buckets vol met bier en ijs🥳🍻🍺 Rond 19 uur kwam  Raymond na zijn werk ook en zijn wij samen heerlijk gaan eten bij Madeiro, het was prachtig en ontzettend smaakvol. Vergeleken met Nederland vallen ons de prijzen van uit eten erg mee. Dus een inluider van het weekend. En nee, we zijn nog niet aangekomen! Dat is een kwestie van goede keuzes maken en door de week zelf koken en heerlijke lunch salades maken.

20191004_20061120191004_19473220191004_194555

Zondag ochtend stond de kerkdienst in Landhuis Ascencion op het lijstje, elke eerste zondag van de maand wordt dit via defensie geregeld. Ach slechter worden wij er niet van en het is toch ook wel weer een mooie ervaring. Na de dienst is er lokale muziek, een kleine markt en van alles te eten en drinken. Super leuk om mee te maken en bij de kunstenaar zelf hebben wij eindelijk een Blowfish gekocht. Deze is gemaakt van een cocus noot. Je ziet ze veel maar nu ben ik 35 gulden kwijt in plaats van 30 Dollar!

20191006_11121020191006_111608

Hierna maar even door rijden naar Karakter roof top, tsja als je toch in de buurt bent..Het is mijn persoontje die er moeite mee heeft, maar als je dan toch van die armetierige kleine ex slaven huisjes en bouwvalletjes voorbij rijdt. De kindertjes buiten ziet met niets..En dan zelf naar een mega luxe plek gaat om maar weer eens te genieten van de azuur blauwe zee, cappuccino te drinken of een verse jus...Dan hakt het er soms wel even in.

20191006_122202

Niet overal in de wereld is het zo duidelijk aanwezig. In Nederland gaan er ook zat mensen naar de voedsel bank en leven onder de armoede grens, maar wat is het contrast hier groot.

20191006_12371020191006_12455020191006_122237

Oké wij hebben zeker toch nog kunnen genieten en die knop kunnen omdraaien. Een geweldig weekend en een prachtig begin van de nieuwe  werkweek.

Nog een leuke vakantie foto met onze schatten.

IMG-20191002-WA0032

1. Annelies:
    7 oktober 2019
    Die kameel! prachtig :)
  2. Leontine:
    8 oktober 2019
    Mooi en eerlijk stuk Miek. Fijn om mee te mogen kijken met jullie avonturen. Dikke knuffel ook voor Marion vanaf hier xx