En weer een week voorbij

13 oktober 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Het was een vreemde chaotische werk week. Mijn collega was al naar NL en dinsdag heb ik haar man naar Hato gebracht om terug te vliegen naar NL. Er moest het 1 en ander geregeld worden en ik wilde hun graag helpen door de zorg van Jibbe en Joep op mij te nemen. Maar bezint eer gij begint🐶🐶🤪Wanneer je zelf al een 12 en een 13 jarige hond hebt kan het zijn dat ze die twee speelse puppies wel eens zat zijn.

20191010_15355920191011_150510

Als ik mij omdraai staat er eentje te schijten in de woonkamer waardoor Toby er stress van kreeg en zijn voer uitkotste op natuurlijk 4 verschillende plekken. GATVERDAMME...Maar goed het is 6.30 en ik moet naar mij  werk. Raymond is al weg en het achtervolgings ritueel eindigt in mijn onderbroek want dit is een complete workout.

20191009_174527IMG_20191009_162054_241

Deze week is dus aandacht geven aan de pups, lekker lopen in het bos maar ook lekker lezen. Ik heb mijn draai weer gevonden in het lezen van boeken. Iets waar ik echt niet  aan toe kwam in NL. Ook is er deze week wat meer wind en regen. Het regen seizoen begint in Okt. en eindigt in Dec.  Mijn ouders komen over 3 weken en het is fijn dat de temp. dan wat gezakt is. De gevoelstemp. van 40 graden was wel even 'too much'. Wat kijken wij ernaar uit om pap en mam een kijkje in ons leven in de tropen te geven. Kennis te laten maken met onze kennissen, ons leven de cultuur enz. Ze zijn behalve naar Indonesië nog nooit zo ver geweest dus ik vind het dubbel knap dat ze dit  avontuur aan gaan.

Dinsdag avond heb ik Marjan en Anno te eten gevraagd. Samen met Raymond een heerlijke Tappas tafel gemaakt en een super fijne avond gehad met z'n viertjes. Marjan heeft heerlijk met Jibbe geknuffeld maar besloot toch niet aan een pup te beginnen.

Dinsdag ben ik met mijn collega naar Suffisant geweest om daar instructie mondhygiëne te geven aan de Curaçao millitie. Ongeveer 40 jonge jongens die in dienst komen. Wat een geweldige ervaring.

20191010_103507
20191010_103444

Afgelopen vrijdag hebben Raymond en ik een bioscoopje gepakt." Gemini men" een goede film met een starbucks einde.

Deze zaterdag avond zijn wij met René en Sandra naar Serafina geweest ivm. Restaurant week. Een super leuk tentje maar" jeetje wat een beetje"..Als voorgerecht 5 mini plakjes aubergines, als hoofd tonijn zonder niks...geen blaadje sla, niets...En een teleurstellend lava cakeje. Maar goed een fijn gezelschap en heerlijk gekletst.

Morgen wordt Joep opgehaald voor zijn adoptie vertrek naar NL. Zielig voor Jibbe, hij is een schatje. Wie nog iemand weet voor jibbe, hij zoekt nog een mandje.

Ik zeg fijn weekend en tot volgende week. Morgen is mams jarig hoeraaa 🥳

1. Wim Verweij:
    13 oktober 2019