La Fortuna & Arenal Vulkaan

13 maart 2020 - Monteverde, Costa Rica

Na onze eerste nacht werden wij 10 uur opgehaald door " NoMad" experience. Het was 15min. Rijden naar onze Campeer auto. Er was ontzettend veel uitleg en om eerlijk te zijn ging het allemaal een beetje langs ons heen. De auto, een mooie 4x4, hoe en wat als je vast zit, hoe hoog het water mag staan waar je doorheen gaat rijden..slikkk.. dat is niet iets wat ik nu nastreef. Onverharde wegen zijn al avontuurlijk genoeg. Hoe de tent ingeklapt moest worden en de hele mikmak wat achterin de auto lag. Nu onze koffer op de achterbank en een flinke rugzak kon er ook niemand meer bij. Kussen dekentjes, water. Mega koelbox en gaan.

20200310_101029

Onze eerste stop was de supermarkt, althans een lokaal winkeltje waar de eerste nodige spulletjes gekocht konden worden. Appels, aardappeltjes, van die lekkere kleine, uien enzzz. Echt behoorlijk duur want we zijn al best wat gewend  op Curaçao.

In de auto zit Wi-Fi en een mobiel waar alle nodige apps opzitten. Super gevoel vrijheid en rijden! Na ongeveer 3 uur kwamen wij bij de eerste overnachting. Het was op een veld met 2 andere kampeerders.

20200310_16494620200310_162515

Er waren "hotsprings" vanuit de vulkaan, overal zag je de warmwaterbronnen. Dat deed ons goed even opwarmen want de temp.ligt toch echt veel lager dan op Curaçao.

20200310_172319

Het was al snel donker geworden en de natte bende maar opgehangen aan de luifel. Raymond wilde koffie zetten wat niet goed lukte want op onze lamp kwamen hele families motten, muggen, vliegjes. Tsja de jungle🙄..toen ik eenmaal na 20min. warme thee in een metalen  beker had, smaakte die naar soep. Gatverdamme, ook waren de lange mouwen met sokken en lange broek een goede afweer maar tegelijkertijd hadden wij het "bloedheet". De hele mikmak maar uit en zonder eten naar bed. Wij zouden de volgende dag een jungle tocht maken en wilde 5 uur opstaan. Want hoe vroeger hoe meer beestjes. Eenmaal de tent in kon ik meteen voelen dat mijn extra matrasje niet veel nut zou hebben. Jemig wat een harde ondergrond. (Niet  zeuren annemieke) ik ga dit gewoon doen!

Om het uur wordt je wakker door allerlei vogel geluiden en..jawel keiharde regen! Voor iedereen die mij goed kent en weet dat ik geen kampeerder ben..ik weet nu weer waarom niet! De bijna droge spullen waren wederom zeiknat, de wc rol onder mn arm mee naar het toilet gebouw, die voor Zuid Amerikaanse begrippen nog knap was! Soppen in je schoenen, de zeiknatte tent opvouwen en Raymond vervolgens een sloot water over zich krijgt🙈en de dag moest nog beginnen! Het ontbijt hebben wij onderweg maar genuttigd. Ons doel voor de dag was "The hanging bridges" belopen. Een magnifieke trail van ongeveer 2.5 uur. Het was bijzonder mooi, we hebben gelukkig een gids mee gekozen want anders zie je niks. Wij weten niet waar je moet  kijken en dan loop je echt alles voorbij. Slangen, vleermuizen, kikkers, vlinders, aapjes. De apen zaten onwijs hoog, met een staande kijker konden wij ze zien.

20200311_10321320200311_09445420200312_093001

De vogels zijn alleen in de vroege ochtend te zien en dan ook met behulp van de gids. De mooiste bloemen in allerlei kleuren.

Door de tijd die verstreken was hadden wij besloten een hotelletje te reserveren. Wat een goed idee zeg. Heerlijk gezwommen, alle natte troep uitgehangen, de tent laten drogen en de auto herpakt. Prachtig uitzicht op de vulkaan!

IMG-20200312-WA0049IMG-20200312-WA0047IMG-20200312-WA0051

Op naar de volgende mooie dag. Wederom in een B&B want het is goed koud in Monte verde, de uien en al het andere eten ligt te zwemmen in het inmiddels gesmolten ijs😄😅.

20200312_09325420200312_09332020200311_11382420200311_113849

1. Nathalie Dragt:
    13 maart 2020
    Heerlijk avontuurlijk Miek😂 Maar vanaf nu kan het qua weer waarschijnlijk alleen maar beter worden. Wel super mooie natuur!!!! Hou je haaks👩‍🌾🤗😘
  2. Annelies:
    13 maart 2020
    Ik wist niet dat je geen kampeerder was, maar ik had het bij het lezen al snel in de gaten. Ik ben benieuwd naar het vervolg!!!