En bijna weer een maand voorbij

27 januari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Zo, het is alweer 26 Januari 2020, waar is de tijd gebleven dat wij op "Prince" dansten met de titel "1999". Een soort van bijzonder jaartal in de verre toekomst! Maar goed inmiddels is Marion aardig ingeslingerd en hebben wij alle drie onze eigen auto, want zonder auto kun je hier niks.

IMG_20200120_160230_601

Raymond is wel zo stoer om ook vanaf de heuvels op Cas Grandi, toch af en toe de fiets te pakken. Momenteel komt er weinig terecht van het sporten. Als ik het huis schoonmaak heb ik het lek, letterlijk! En op de woensdag doe ik nog boodschapjes en wat was, eventueel nog wat lezen en de dag is zo voorbij. Oké een beetje smoesjes maar soms ben ik blij dat ik gewoon lekker kan werken en daarvan kan bijtrekken op mijn vrije dagen.

20200122_16325220200108_111150

De weekenden vullen zich hier aardig met het sociale leven, heerlijke gesprekken en mensen leren kennen. En dan komen er soms leuke mensen uit Den Helder of Julianadorp waar wij weer wat mee afspreken. Dat is het mooie aan "het eiland" je spreekt hier af met mensen die je niet kent. Dat zie je toch niet gebeuren in Nederland, na je werk aan je collega vragen; hey samen een strandje pakken zaterdag?

20200125_20322620200110_184432

Wij zijn zaterdag heerlijk naar Westpunt gereden, graag wil ik de stranden ontdekken waar wij nog niet eerder geweest zijn. Playa Kalki is daar één van. Een heerlijke plek met een mooie ruige zee, de snorkels op en weer even wat vissen bekijken. Ook wel erg fijn dat Marion mee was en wij deze ervaringen kunnen delen.

20200125_10405220200125_125132-01IMG-20200125-WA001220200125_104720-01

Uiteraard missen wij Larissa  dan enorm, meestal bel of app ik haar om 6.30 als ik op mijn werk ben.

Helaas hebben wij 18 jan. haar verjaardag gemist, dat voelde heel vreemd. Gelukkig hadden wij 4 eters en een spelletjes avond dus wel een gezellige verjaardag op afstand gehad. Het valt niet mee een 3 gangen etentje in elkaar te flansen met deze temp. En dan ook nog 3 supermarkten af moeten gaan die ieder 20 min. uit elkaar liggen!

De spinazie voor de hartige taart was 20 gulden! Ja lieve mensen ik verzin het niet. Dus voor een ieder die hier op vakantie komt: je mag zelf boodschappen doen🤣🤣.

Maar goed de gezelligheid en waardering was super. Vrijdag avond weer even naar Chill geweest en zaterdag avond zalig gegeten bij "De Heeren". Zondag zijn wij naar Coral Estate gereden om met kennissen een kopje koffie te doen en even heerlijk te kletsen over de meiden, hun jongens en onze uitdagingen op Curaçao. Want wat genieten wij nog steeds van deze geweldige situatie. Zie het filmpje onder het kopje video!

Eenmaal op de terugweg hoorde ik al een bijzonder geluid achteruit de auto komen, dus toch maar even gekeken en ja natuurlijk...een lekke band. Gelukkig was Raymond bij mij en kon hij de band zelf verwisselen, want dan moet je wel de juiste krik enz. in de auto hebben liggen. Dus maandag weer wat te doen! Even naar Napa auto service voor 2 nieuwe achterbanden.

20200126_165951

20200126_171311

Ahhh daar komt mijn stimulans Marion  heet ze! Mam..gaat je morgen mee sporten? Oké dan wel eerst 2 nieuwe achterbanden halen en daarna door naar Parera!

20200123_190042Sunset thuis❤

1. Mam en pap vd Weerd:
    27 januari 2020
    Wat is het toch iedere keer weer leuk om je verhaal te lezen.
    Geniet er van en ook van de foto's/video natuurlijk. 😍👌
  2. Kim:
    27 januari 2020
    Spinazie van 20 gulden en benzine die spotgoedkoop is werkelijk totaal niet te vergelijken met Nederland hé ❤
  3. Annelies:
    27 januari 2020
    Leuk hoor. Bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Heel leuk
  4. Annemieke xx:
    27 januari 2020
    Super leuk dat jullie het lezen en een reactie geven. Ik typ allea op mn telefoon en uploaden dus ook. Het is leuk een inzicht te geven in ons leventje.
  5. Leontine:
    28 januari 2020
    Heerlijk om te lezen! Blijf het vooral doen...wat een prijzen zeg daar! Het is hier vreselijk weer, dus stuur maar wat zon op naar NL. Lieve groet voor jullie alle3.