De eerste week

25 juni 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Vroeg uit de veren en opgehaald door Rely die ons heeft geholpen met het inrouleren op de Marine basis Parera. Voor mij als niet militair en voor Raymond als Politie agent een hele bijzondere ervaring. Het komt erop neer dat je hier wel een paar weken mee zoet bent om echt alle 32 handtekeningen te halen. Praatjes van de mensen aan te horen, van vlootpredikant tot de wijkagent en de stafofficieren. Met de laatste hebben wij voor aankomende maandag een afspraak. Dan leveren wij de formulieren in. Raymond is de hele middag op pad gegaan met Rely om de auto op naam te zetten en Yessica mijn collega heeft mij terug gebracht naar ons "onderkomen" om het daar maar even bij te laten. De Volgende dag hadden wij een afspraak bij de bank, dit duurt ongeveer 2 uur om voor beide een rekening te openen en pasjes aan te vragen. Ook weer een ervaring rijker. Wij wisten natuurlijk van het systeem maar toch blijf je je verbazen over de niet efficiënte manier van werken.  De honden konden geen kant op en moesten wennen aan al het geblaf en de warmte, Toby loopt steeds weg en moest aan een lange lijn.

20190624_161700

Na alle drukte hebben wij even het strand bezocht wat een zaligheid, alles valt van je af en je waant je even op een tropisch eiland...o wacht wij zijn op een tropisch eiland...dat was ik de eerste dagen wel even vergeten. Op het werk heb ik kennis gemaakt met Muriel en de ziekenboeg collega's. Tevens even mijn werkplek gezien en wederom een ronde over de kazerne.

thumbnail_20190625_141007_resizedthumbnail_20190625_100606                                                                                                                                                                                        Super leuk om te werken in een open ruimte, de wachtkamer en onze koffie ruimte kijken uit over de binnen tuin en het water. Hoe mooi is dat!