week 4

21 juli 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Inmiddels zijn wij met onze vierde week begonnen. Helaas laat de container behoorlijk lang op zich wachten. Maar goed wij hebben voor de rest wat spullen aangeschaft en geleend. Dat is super fijn zo kunnen wij hier gewoon lekker zwemmen en zitten. Raymond zijn werk moet nog behoorlijk op gang komen. Als reservist heeft hij nog steeds geen toegang tot diverse programma's waarmee hij straks gaat werken. Juist omdat hij toch wel gewend is om het druk te hebben gaat de dag kruipend voorbij. Maar oké dat is nu eenmaal zo. Ik kan mijzelf nuttig maken met het bekijken van de ruimte's het bestellen van diverse materialen. En het bellen van patienten die straks bij mij mogen komen.

De was stapelt zich behoorlijk op en ik moet nu toch echt op zoek naar een wasserette. Er zijn er genoeg dus ik ben maandag na een koffie afspraak met Karin (een kennis uit NL.) naar de wasserij gegaan. Daar geef je de handel af en krijg je het schoon en opgevouwen terug de volgende dag. Ideaal dus, ook meteen de trimsalon opgezocht deze week om Romy te kort wieken.

20190717_090757

Dat was woensdag ochtend ik vergeet hem nooit meer. Wat een K..dag, die weten de facebookers ik moest het ff kwijt. De dingen die fout konden gaan gingen fout. Ik kon de voordeur niet uit, Raymond was naar zijn werk en ik had geen voordeur sleutel, gelukkig kon ik weg via de zij tuin. Iets verlaat doe ik de portier open van de "Tucson"want wij hadden auto's geruild die dag.. Het alarm ging af je schrikt je kapot!!toettuuttoettuutt wieuwwieuwww..En de enige manier om dat ding stil te krijgen in de afstand bediening die Raymond mee had naar zijn werk grrrrrrr :(

Na ongeveer 2 min. gaat hij dus vanzelf uit, maar die duren heel lang!! Raymond inmiddels gebeld want ik kon dus echt niet weg. Bleek tot overmaat van ramp mijn defensie pas weg..die ik de dag ervoor dus in mijn overjas had laten zitten in mijn kast die op slot zat. Dus Raymond voor de tweede keer naar huis om die sleutel op te halen anders kon ik donderdag de Basis niet op..er zijn dagen..

De nieuwe oven is geplaatst en alles werkt perfect, nu kunnen wij ook weer koken met gas. Dat is even anders na de verwennerij met je kookkraan en inductie high speed plaat. Nu moet ik leren wachten tot het water kookt hahaha...

IMG-20190715-WA0002

Tot nu toe gaat het gemis ook goed, je bent eigenlijk meer nog bezig alles te regelen en te ontdekken. Wij spreken onze meiden gelukkig met regelmaat. Het tijdverschil maakt het ook wel eens lastig. Ook moeten wij natuurlijk gewoon werken en als wij thuis zijn gaan de meiden soms al naar bed. Het is dus soms beter om te plannen.

Donderdag ging de telefoon, Meyer Moving, onze container komt vrijdag...JAAAAAA super blij mee na zo lang eindelijk in mijn eigen bedje slapen. Raymond slaapt overal, en overal doorheen, nou ik kan echt nog niet wennen aan de nacht geluiden die vooral bestaan uit blaffen van de buurt honden waar vervolgend Toby af en toe op gaat reageren. Dat galmt dan zo lekker door de lege woning.

IMG-20190721-WA0030

Wij zijn die dag tot 15 uur bezig geweest en daarna heerlijk de ontspanning opgezocht. Eerst naar Chill om wat collega's te ontmoeten en daarna wat gegeten. Toen naar 27 met Peter en Lianne een super leuke avond met een band als afsluiting.

IMG-20190720-WA0006

Zondag hebben wij de boelhuiselijk gemaakt en wat voelt het goed zeg om je eigen spulletjes om je heen te hebben.

thumbnail_20190721_191518_resized

Als afsluiter omdat naar Boase geweest, wat eens tukje paradijs. Zalig om even te inspannen. Een goed einde van het weekend.

IMG-20190721-WA0021IMG-20190721-WA0015

1. Nathalie Dragt:
    22 juli 2019
    Lieverds wat een avontuur en heb me aangemeld voor de mailing dus blijven we goed op de hoogte,🤩👋
  2. Mam en pap vd Weerd:
    22 juli 2019
    Wat was het leuk om alles door te lezen en foto's te bekijken. Genieten zo mee.
  3. Josta van Hilst:
    22 juli 2019
    Wat leuk zo'n reisverslag! Je schrijft ook leuk.
    Ik heb mij aangemeld dus je zal regelmatig ook iets van hier horen.
  4. Kim:
    22 juli 2019
    Wat een super fijne oplossing zo'n blog.
    En wat heerlijk om je verhalen te lezen.
    Ik waan me al op Curaçao als ik je blog lees zo leuk schrijf je.
    Ik heb alles voorgelezen aan de kinderen en de bijbehorende foto's laten zien.
    Zo zijn we allemaal op de hoogte van je avontuur.
  5. Leontine:
    22 juli 2019
    Wat leuk dit!!! Ik ga me aanmelden. Heel benieuwd te lezen hoe het leven op een zonnig eiland nu gaat zijn. Ciao Dushi!
  6. Wim Verweij:
    22 juli 2019
    leuk om alles te lezen , zo blijven we mooi op te hoogte , beter als via facebook , we spreken elkaar gelukkig ook regelmatig , maar om het te zien ,heel leuk
  7. Marija:
    22 juli 2019
    Hoi annemiek en raymond. Wat spannend en ook weer leuk om dit te lezen. Ga mij aanmelden en ga genieten van jullie verhalen.
  8. Monique:
    23 juli 2019
    hoi lieverds, leuk hoor dat we nu met het leven daar mogen mee genieten.
    ook leuk voor jullie zo'n dagboek altijd fijn voor later
  9. Edwin Verweij:
    29 juli 2019
    Mooi Blog, zo blijven we mooi op de hoogte, ideaal! Groetjes van mij🙂