Weekend

28 juli 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Wat is het toch zalig om achter je laptop te werken met de afifauna in de tuin. De meest bijzondere vogel geluiden om mij heen. De sproeiers van de tuin springlers maken het af de plafond fan draait en geeft zo een zalige bries.  Op deze manier dommel je zowat in slaap.

Het is alweer zondag, het weekend vliegt voorbij dat is eigenlijk net als in NL. Hier gaan de huishoudelijke beslommeringen gewoon door. Zaterdag hebben wij een kar boodschappen gehaald bij van de Tweel. Dat is de AH. Precies hetzelfde met hier en daar wat prijs verschillen natuurlijk. Ik zei tegen Raymond dat het net leek alsof ik in het Makado stond. Misschien heb je daarom ook geen heimwee, er is zoveel Nederlands op het eiland. Je collega's de bediening je boodschappen.

20190727_125240

De bouwmarkt is inmens groot en zelf daar is het leuk om rond te lopen. Afgelopen zaterdag heb ik een nachtkastje en een boekenkast gekocht van iemand. Thuis hebben wij deze grote ruimte niet. En ik miste dus nog wat meubels. Ik hou ervan deze tweede hands op te snorren en via locale over te nemen. Hun blij ik blij. Gister avond is Anno bij ons geweest. Eindelijk kon ik weer eens voor iemand koken. Aardappeltjes uit de over  met ui en champions, sla en broccoli, varkenshaas en chees cake toe. Een jaar voordat Raymond als jonge jongen in de Sinai woestijn heeft gezeten, zat Anno daar ook. Het feest der herkenning.

20190727_185214

Samen foto's kijken en ongemerkt was het laat. Een heerlijke avond. Vanmorgen om 9 uur is Raymond weggegaan om formule 1 te kijken bij de Heineken hoek. Als hij zo terug komt gaan wij op visite bij mijn collega Muriel. Als afsluiter gaan wij naar cocus en zullen daar de on onder zien zakken. Wat een weekend. Aftellen tot onze meiden komen om al dit moois mee te delen.

1. Wim Verweij:
    29 juli 2019
    Wat fijn dat jullie zo lekker bezig zijn ,en genieten ,dat maakt het voor ons ook minder moeilijk , wij zullen het in Nov meemaken, maar eerst de meiden met aanhang fijn vooruitzicht knuffel Papa en Mama